Aanbevolen post

Kaarsenringen graveren.

vrijdag 19 september 2014

LES Hoe maak ik een staande kaart

Bij mij zijn bijna altijd de achtergrond van de patronen zwart.

Hiermee kan je werken met flex, vinyl, flock.

Maar kan me heel goed voorstellen dat mensen er ook kaartjes mee willen maken.

Dat kan heel goed.

Je houd na het uitpluizen van alle patronen. Zwarte achterkanten bij me over.

Door een lijntje te zetten bovenin de kaart kan je mooi de achterkant maken van de kaart.
Het patroon maken zoals het  in de andere filmpjes werd uitgelegd.
Alles opelkaar plakken.
Je kan dit doen om alles gelijk op te plakken. Maar je kan er ook voor kiezen om op de gekleurde stukjes aan de achterkant een stukje foam te plakken zodat het echt een 3d plaatje word.

In deze les geef ik uitleg hoe ik dus een achterkant ga maken.


Op het plaatje zie je het paard die je voor de voorgrond gebruikt.
Dit is de donkerblauwe.

De aqua die gebruik je als kaart.
Nu moet er eentje een vouwlijn krijgen zodat de kaart zometeen kan staan.


Op de foto zie je aan de linkerkant een lijn staan. Klik die aan.

Daarna ga je naar de lijnen boven in de balk.



Hier zie je dat ik eerst met het kleine pijltje in de foto heb aangegeven dat je ook die moet gaan aanklikken.
Dan klik je bij de grote pijl welke lijn je wilt hebben. Je wilt een vouwlijn en daar kan je dus de streepjes lijn gebruiken.
Waarom omdat deze niet doorsnijd.

In de volgend foto zie je waar ik ongeveer de vouwlijn wil hebben.
En daarna kan je gewoon alles snijden.




Deze kaart is de achterkant. Want je hebt altijd de achterkant het vouwlijntje zitten.


Mochten jullie nog vragen hebben stel ze gerust.

groetjes anita










Geen opmerkingen:

Een reactie posten