Aanbevolen post

Kaarsenringen graveren.

maandag 7 september 2015

LES hoe maak ik een ronde of half ronde tekst



Vandaag een lesje over hoe je half ronde teksten kunt maken.
(klik op de foto om ze te vergroten)

Pak een plaatje.
Ik ben zelf helemaal gek van de kerst. Dus in deze tijd maak ik dan ook al vrij veel kerstpatronen zodat ik ze later zo kan uitsnijden.  




Dit plaatje ga je traceren.
Daarna klik je op het plaatje en dan nog een keer klikken met de rechtermuisknop.
Dan klik je schaduwrand aan.
Dan krijg je aan de binnenkant en aan de buitenkant een extra lijn.

Haal deze even bij je patroon vandaan. En zet hem naast je patroon.
Deze klik je even aan zodat ie geselecteerd is. Rechtermuisknop. En dan maak paden los.
Je haalt het kerstboompje even er uit.

Zo houd je alleen de cirkel over.

Klik dan op de a van je lettertypes aan.
En zet ergens op je werkblad de tekst ooh denneboom neer.

Deze sleep je dan naar je cirkel toe.
En hij komt gelijk rond te staan.


Als hij zo staat dan kan je hem omzetten naar pad.

Klik deze aan.


Je haalt de cirkel weg. En dan blijft hij half rond staan.

En kan je hem plaatsen om je patroon heen.

Om een hele cirkel er van te maken. Kan je de tekst nog een keer dupliceren En rond draaien zodat het een hele cirkel word.

Je patroon is klaar.

Deze stappen kan je ook herhalen in ovale rondingen.


Ik hoop dat jullie er wat aan hebben.


Groetjes Anita


4 opmerkingen: