Aanbevolen post

Kaarsenringen graveren.

donderdag 12 november 2015

Silhouette Curio

Sinds een tijdje is de Silhouette Curio op de markt.
Ik heb er nog niet mee gewerkt. Hoop dat ik er binnenkort eens mee kan werken. Wil hem zelf ook wel kopen maar zal eerst moeten gaan sparen er voor.
Misschien volgend jaar. Maar mijn tweelingzusje heeft hem al dus kan binnenkort er wel eens mee werken om er dus wat werkstukken mee te maken.


De Silhouette Curio is het ultieme hobby apparaat word er gezegt. Ben heel erg benieuwd hoe iedereen het ervaart 

Ik ben eens op onderzoek gegaan wat hij allemaal kan.

Wat zijn de mogelijkheden allemaal van dit apparaat.

  • De curio heeft de mogelijkheid om 2 tools tegelijk te gaan gebruiken.
    Hieraan kan je dan denken snijden en embossen of dat je snijd en kan tekenen.
    Voordeel dus want dit kan je met de cameo niet.
  • Hij kan embossen, graveren, tekenen, snijden, etsen stippelen en misschien wel meer.
  • Materialen die je zoal kunt gebruiken, hout, dik leer, foam, papier/karton, vinyl, flex, flock, metaaloppervlaktes en er zal vast nog wel materialen zijn die ik vergeten ben.
  • welke tools krijg ik bij aankoop van een curio: standaard platform, embossingmat, snijmat, 3ophoogmatten, fijne en grove embossingtool, 50 speciale patronen, stekker en usb kabel, 1 maand basis abonnement, meertalige handleding.
  • Er zijn ook losse tools extra er bij te kopen, zoals een groter platform, ets tools, graveertools, stippel tool(prikpen)en er komen steeds meer tools op de markt. Want nog niet alle tools zijn er al op dit moment.
  • Er is dus zoveel mogelijk met de curio die je met de cameo niet kunt.
    Bija alle tools kunnen waarschijnlijk ook in de silhouette cameo, Je kan het proberen, maar de curio is er speciaal voor gemaakt en heeft dus een zwaardere motor dus kan meer aan. De cameo heeft een lichte motor en kan waarschijnlijk het graveren en zo niet aan. En gebruik je de tools in de cameo dan is de garantie van je cameo weg. Lijkt me ook niet meer dan logisch.
  • De curio heeft een optische scanner waardoor je ook kunt werken met de print en cut optie.
  • ook stof snijden is een mogelijkheid.
  • Net als bij de cameo zal de curio niet stiller werken. En met bepaalde soorten materialen zal hij wel eens meer geluid kunnen geven.
  • De kosten voor een curio zal zijn tussen de 235 en 269 zijn.
    De ene is goedkoper dan de andere hobbywinkel. Bij de een krijg je meer er bij dan bij de andere. Maar denk dat ze bijna allemaal op hetzelfde prijsniveau zullen liggen.


    Mochten jullie nog aanvulling hebben hierop zet een reaktie onder dit bericht dan vul ik ze aan in het bericht.
    Zodra ik zelf de curion heb geprobeert bij iemand laat ik het natuurlijk weten.


    Liefs anita

Geen opmerkingen:

Een reactie posten